Årets gang 2015

Hej

Vi vil prøve at lave nogle klubaftener i november og december for at se om der er tilslutning til det. Vi vil hygge os med fluebinding begynder såvel som øvede, og historier mm. så kig ind.
Det kan være en god ide om man lige kontaktede Søren inden tiden, så han ikke skal holde åben, og der ingen kommer.

Søren 9713 6603  mail s-kiilerich@fibermail.dk

Sommerferieaktiviteter 2015

I år deltager vi endnu engang i Herning Kommunes Sommerferieaktiviteter for børn. Vore aktiviteter foregår i Ørre på det sædvanlige sted fra kl 9.00 – 16.00:

Tirsdag d. 07.07.15
Tirsdag d. 14.07.15
Tirsdag d. 21.07.15

Tirsdag d. 07.07.15 deltog der 20 børn og enkelte forældre og bedsteforældre. Vi havde en rigtig god dag med perfekt fiskevejr. Dagens højdespringer var Alexander med en bækørred på 35 cm. Der blev fanget en del fisk denne dag, men det var desværre undermålere, som blev sat ud igen. Sidst på dagen hyggede vi med røgede ørreder, bålstegte ørreder og snobrød.

Vi lægger billeder ind senere.

Familietur Finderup Sø 2015

En fangstrig men våd og blæsende dag. På turen deltog 9 voksne og 10 børn, så det kan man da ikke kalde for andet end en familietur.

Dagens storfanger blev Mathias med en Aborre på 1 kg og 45,5 cm. Ellers blev der fanget mindre aborrer og skaller.

Efter en god weekend med godt fiskevejr, blev der også fanget fint med fisk. Der blev fanget nogle fine bækørreder, en havørred, og et par gedder med den største på 80 cm. Vi havde i år 37 deltagere, hviket er rekord. Der blev hygget hele weekenden, nogle med fiskeri andre med historier i forsamlingshuset.
Vi fik også en kåret en ny Ørremester, det blev Johnny Strøm med en flot bækørred på 55cm og på knap 1,8 kg. (billedet).
Jeg vil på foreningens vegne sige en stor tak til sponsorer, lodsejere og deltagere for den store opbakning.
Pbv. Søren P. Kiilerich

Posten februar 2015
Indlæg til Posten.Vores årlige generalforsamling forløb rolig uden de store omvæltninger.
Vi havde inviteret Winnie Post, biolog ved Herning Kommune, til at fortælle om vandløbspleje mm. Hun måtte dog melde afbud pga. sygdom, vi håber hun kan komme en anden gang.På generalforsamlingen valgte Erland Petersen at trække sig fra bestyrelsen, og der blev valgt et nyt medlem til bestyrelsen, det blev Johnny Strøm. Vi vil takke Erland for hans store arbejde i bestyrelsen igennem mange år. Der blev også besluttet nogle vedtægtsændringer. Nogle justeringer der skyldes ændrede fiske tider. Og at lodsejere, vi har fiskeret ved hele året, bliver medlem af lystfiskerforeningen. Der var lidt diskussion om det sidste punkt, det ville/ kunne betyde færre kontingent kroner i kassen, men alle har jo lov til at sponsere nogle kr. til foreningens arbejde.  Andre mente at lodsejere yder til foreningen ved at tilbyde fiskeret.  Forslaget kom til afstemning og blev vedtaget. Bestyrelsen har på nuværende tidspunkt ikke konstitueret  sig.

Vi har her i vintertiden  2 junior, som lærer at binde fluer. De er her hver anden mandag ( Avlumvej 2), hvor vi hygger os med fluebinding. En aften kom der et bestyrelsesmedlem med en nyskudt gråand, så vi kunne se hvilke fjer der kan bruges, og hvordan man behandler fjerene. Et af de mønstrene  vi har lavet her i vinter, viste sig at kunne fange fisk. Det er altid fantastisk at fange fisk på en flue man selv har lavet. Vi har snakket om, at vi til foråret skal ud og lære at kaste med flue, binde forfang mm. Det kunne være at der er flere der vil med denne dag, så kan de henvende sig til bestyrelsen.

I år har vi havture, familietur, fiskekonkurrence, fiskeskole, grøninspirationsdag mm., så der er noget for alle der gerne vil ud for at fiske eller lære om det. Vi ser frem til et godt fiske år, og håber på god opbakning fra alle.

Pbv. Søren P. Kiilerich